Co jeść na śniadanie, aby schudnąć?

Śniadanie bogate w białko może pomóc Ci rozpocząć dzień na właściwej stopie. Szukaj śniadania bogatego w białko, które zawiera co najmniej 20 gramów białka. Pokarmy bogate w białko mogą być smoothies wykonane z niskotłuszczowego jogurtu greckiego, owoców lub zieleni. Twarożek i niskotłuszczowy jogurt grecki są zarówno doskonałymi opcjami dla białka, które mogą pomóc Ci osiągnąć dzienny cel białka. Alternatywnie, jajka są świetnym źródłem białka, ponieważ mają 16 gramów na jajko.

Wysokiej jakości pokarmy z błonnikiem

Dodanie wysokobłonnikowych pokarmów do swojej diety może pomóc Ci schudnąć i utrzymać Twój układ trawienny w najlepszej formie. Błonnik pomaga dłużej czuć się pełnym i obniża poziom cholesterolu. Reguluje również poziom cukru we krwi, dzięki czemu czujesz się syty dłużej i unikasz wysokich skoków insuliny. Ponadto, produkty o dużej zawartości błonnika pomagają zachować regularność. Jedząc więcej błonnika, stracisz wagę. Oto trzy powody, dla których powinieneś jeść śniadanie z pokarmami o wysokiej zawartości błonnika:

Wysokobłonnikowe pokarmy są świetne dla Ciebie, ponieważ są mniej kaloryczne i wypełniające niż pokarmy o niskiej zawartości błonnika. Zawierają również wiele witamin i minerałów. Nasiona roślin strączkowych są świetnym źródłem żelaza i wapnia oraz są niskotłuszczowe. Jeśli niepokoi Cię brak błonnika w diecie, zgłoś się do lekarza. Istnieją oznaki, na które powinieneś zwrócić uwagę. Oprócz żywności o niskiej zawartości tłuszczu, żywność o wysokiej zawartości błonnika może prowadzić do lepszego zdrowia.

Jajka

Jedzenie jajek na śniadanie może pomóc Ci schudnąć. To niskokaloryczne źródło białka pomaga dłużej pozostać pełnym. Jaja zawierają również 6 gramów białka, w porównaniu do około 50 kalorii w bajglu. Zawierają również błonnik, który może pomóc Ci czuć się dłużej pełnym. Jeśli martwisz się o to, ile kalorii spożywasz każdego dnia, spróbuj włączyć do swojego śniadania warzywa. Mają więcej składników odżywczych niż niskokaloryczne przekąski i mogą utrzymać głód na dystans.

Badanie z 2016 roku wykazało korelację między wysokobiałkowym śniadaniem a niższą masą ciała i tłuszczem. Pomimo jego związku z wyższym poziomem cholesterolu, jedzenie jajka na śniadanie może prowadzić do zmniejszenia tkanki tłuszczowej i wskaźnika masy ciała. Pomimo tego, jedzenie jednego jajka dziennie jest całkowicie zdrowe. Ale w przeszłości eksperci od żywienia prześwietlali jajka ze względu na wysoki poziom tłuszczu nasyconego, który zawierają. Jednak to się zmieniło.

Pokarmy na bazie drożdży

Pokarmy na bazie drożdży na śniadanie mogą być doskonałym sposobem na uzyskanie dziennej dawki żywienia. Mają one wysoką zawartość białka i błonnika oraz zawierają pełne spektrum witamin z grupy B. Mogą nawet zrównoważyć poziom cukru we krwi. A ponieważ mają niską zawartość węglowodanów i wysoką zawartość błonnika, nie powodują tak szybkiego uczucia głodu, co oznacza, że dłużej będziesz czuć się syty. Jeśli kiedykolwiek przesadziłeś z ciastkami lub przekąskami, docenisz, o ile zdrowiej będziesz się czuł po zjedzeniu tego odżywczego składnika.

Jest jednak pewien minus drożdży odżywczych. Zawierają one chrom, który może pomóc w regulacji cukru we krwi, oraz dwadzieścia procent dziennego zapotrzebowania na cynk. Nie jest jednak dla każdego i może nasilać migrenę lub powodować dyskomfort w jamie brzusznej. Niektórzy ludzie mają nietolerancję drożdży. Jeśli obawiasz się wpływu drożdży dietetycznych na swoje zdrowie, unikaj drożdży odżywczych lub stosuj je oszczędnie.

Mąka owsiana

Jeśli próbujesz schudnąć i nie jesteś pewien, co jeść na śniadanie, wypróbuj tę prostą radę: wybieraj chleb pełnoziarnisty zamiast białego. Zamiast mleka pełnotłustego użyj mleka niskotłuszczowego lub migdałowego. Płatki owsiane, zwieńczone owocami i masłem orzechowym, to pyszne i pożywne śniadanie. Jeśli nie jesteś fanem owsa, spróbuj zrobić sałatkę owocową z bananem, truskawkami i kilkoma kromkami chleba. Będziesz czuł się pełniejszy i bardziej zadowolony na dłużej z tą zdrową opcją niż z bajglem.

Harvard School of Public Health zaleca owsiankę do utraty wagi. Owsianka zawiera specjalne przeciwutleniacze, które zmniejszają stan zapalny i uspokajają twoje trawienie. Dodaj jagody do swojej owsianki i masz siebie pyszne śniadanie odchudzające! Owies jest również pełen beta-glukanu, rozpuszczalnego błonnika, który pomaga kontrolować poziom cukru we krwi. To jedzenie może utrzymać uczucie pełności na dłużej, zmniejszając chęć przejadania się.

Warzywa

Jeśli zastanawiasz się, czy jedzenie warzyw na śniadanie, aby schudnąć, jest możliwe, powinieneś to rozważyć. Nie tylko sprawi to, że poczujesz się pełna na dłużej, ale składniki odżywcze, które otrzymasz rano, pomogą Ci również schudnąć w ciągu dnia. Możesz nawet wybrać jajka na śniadanie zamiast bajgla. Niezależnie od tego, czy wolisz odmianę gotowaną czy jajecznicę, dodanie porcji owoców lub sałatki do talerza to łatwy sposób na uzyskanie wszystkich korzyści płynących z owoców i warzyw w porannym posiłku.

Oprócz wysokiej zawartości błonnika, warzywa pomagają również dłużej czuć się pełnym, zapobiegając podjadaniu w ciągu dnia. W połączeniu z białkiem i zdrowymi tłuszczami, warzywa utrzymują również zrównoważony poziom cukru we krwi, pomagając Ci uniknąć spadków energii lub zachcianek. Jedzenie warzyw na śniadanie pomoże Ci schudnąć i zachować szczupłą sylwetkę przez cały dzień. Jedząc je w zdrowym, zbilansowanym śniadaniu każdego dnia, będziesz na drodze do zdrowego, sprawnego ciała i umysłu!

Niskokaloryczne opcje

Co to jest niskokaloryczne śniadanie? Odpowiedź zależy od Twojego wzrostu, wagi i poziomu aktywności fizycznej. Dąż do niskokalorycznego śniadania, które zawiera od trzech do czterystu kalorii. Aby zmniejszyć spożycie kalorii, wybierz płatki owsiane, jajka i pełnoziarniste tosty. Niektóre przepisy zawierają orzechy i owoce. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z autorką tego artykułu, Susan Bowerman. Aby schudnąć, rozpoczynaj każdy dzień od niskokalorycznego śniadania.

Zrównoważone śniadanie to najlepszy sposób na rozpoczęcie dnia. Jedz pokarmy bogate w białko, błonnik i tłuszcz. Te pokarmy zapewniają energię i szeroką gamę składników odżywczych. Jedzenie śniadania z tych pokarmów jest doskonałym sposobem na utratę wagi. Możesz również wybrać pokarmy o niskiej zawartości kalorii, które zapewniają potężny cios. Jedzenie jajek i chleba pełnoziarnistego jest zdrową opcją, która pakuje cios w zakresie energii i utraty wagi.

Dodaj komentarz